O školce

Lesní školka Medvíďata se inspiruje konceptem lesních mateřských škol. Školku najdete v Plzni v Bolevci a na Doubravce.

Vzdělávání probíhá formou tématických bloků, které trvají 4 – 6 týdnů, pracujeme s motivací dětí k učení a využíváme nejrůznějších pomůcek. Učíme se angličtinu, hravou formou s pomocí básniček, písniček, her a pobytu venku.

Naším zázemím je prostorná skautská základna u Seneckého rybníka a zateplená jurta se šatnou na Doubravce. Pobyt a činnosti v přírodě kombinujeme s pobytem a činnostmi v zázemí (chceme děti rozvíjet ve všech oblastech a některé aktivity se venku realizují obtížně).

V Bolevci funguje Lesní mateřská škola Medvíďata (zapsaná do školského rejstříku), na Doubravce i v Bolevci pak také lesní klub.

Poskytujeme celotýdenní provoz od 7 h do 16,30h.

Navštěvovat nás mohou děti ve věku (2) 3 – 6 let.  Rodiče mají možnost navštívit školku s dětmi (po domluvě).

O skupinu max. 16 dětí se starají dva pedagogové – průvodci, kteří mají roli pozorovatelů, poradců, kamarádů… Berou dítě jako rovnocenného partnera, respektují ho a rozvíjí jeho individualitu.

Jsme členy Asociace lesní mateřských škol.

  • Poznáváme doopravdy - zapojujeme všechny smysly!
  • Jedna školka - od mrňousků...
  • ...po předškoláky!
  • Učíme se spolupráci!
  • Učíme se venku!

Cíle školky vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (oficiální dokument MŠMT).

Naším záměrem je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální. Cílem Medvíďat je dítě jako samostatná osobnost zvládající nároky života (které jsou na něj běžně kladeny nebo ty,  které ho čekají v budoucnu). Chceme děti vychovávat skrze přírodu – pobytem v ní, jejím poznáváním, zkoumáním, atd. Rozvoj fyzické i psychické zdatnosti je díky ní mnohem intenzivnější.

Zaměřujeme se na

  1. rozvoj psychomotoriky (pestrými podněty a každodenním pobytem v přírodě)
  2. rozvoj osobnosti dítěte
  3. rozvoj smyslového vnímání (přímou zkušeností)
  4. podpora zdraví a zdravého životního stylu
  5. pomoc s chápáním světa
  6. motivaci k poznávání a experimentování
  7. seznámení s přírodními i společenskými hodnotami, budování úcty k přírodě
  8. podporu rodinného života, spolupráci s rodiči (setkávání, spoluvytváření přívětivého prostředí)
  9. spokojenost a pohodu dětí
  10. prožití celého roku naplno, v souladu s ročním cyklem (změny období, svátky, …)

Přejeme si usměvavé, zdravé a spokojené děti, které jsou rády venku v přírodě, běhají, hrají si, skotačí, objevují okolní svět, ptají se, naslouchají, hledají a překonávají sami sebe….